Melyik konzolt válasszam?

2017. január 08. 18:23 - Tech Mester

Sony vagy Microsoft?

Xbox vagy PlayStation? PlayStation vagy Xbox? Nehéz kérdés. Talán nem is létezik rá válasz. A helyes kérdés úgy festene, hogy melyik a jobb NEKEM? Nagyjából az iPhone és a Galaxy vagy a Windows és a MacOS viták között helyezkedik el ez a nagy ellenségeskedést kiváltó kérdés. Nem is igazán dönteni szeretnék helyettetek, hanem érveket hozok mellettük vagy ellenük. A döntést rátok bízom, tapasztalataitokat írjátok meg kommentben, hogy másoknak segítsetek! landscape-1474901367-ps4-pro-vs-xbox-one-s.jpg

Attól a kérdéstől most tekintsünk el, hogy „Miért vegyek konzolt, mikor ott a PC?!” Beszéljünk arról, hogy mi van, ha tényleg szeretnénk venni egy ilyen kütyüt. Melyiket válasszuk? Jelen cikkemben a PlayStation és az Xbox legújabb generációit tesztelem. Ha az ár a mérvadó és a legújabb konzolra van szükségünk, az Xbox lehet a nyerő. Ugyanis az 1 TB-os konzol kicsit több, mint 30000 forinttal olcsóbb a Sony azonos paraméterű csúcsgépénél.

 

Kezdjük a Microsoft készülékével. Mit tud az Xbox, amit a PS nem? 3 évvel az első One készülék után érkezett az „S” kiegészítést kapó ráncfelvarrása a Microsoftnak. Véleményem szerint sokkal szebb az új modell, nagyon jól eltalálták ezt a fehér színt. Kisebb változások történtek a gép külsején, a legszembeötlőbb a fizikai gombok visszakerülése. Kicsomagolás után majdnem telefonáltam, mikor rájöttem, hogy végre belekerült a tápegység a konzolba, sosem hittem volna! Végre nem kell eldugni még egy dobozt a TV mögött. Hardver szempontból nem változott, legalábbis nem lehet észrevenni. Viszont került bele egy zseniális funkció. Képes 4K tartalmak lejátszására. Bár a játékok esetében csak felskálázásra van lehetőség. Ha már a polcon csücsül a 4K-s TV, akkor vehetünk hozzá UHD Blu-Ray lemezeket. Ez azért nem rossz, ha egy mezei Blu-Ray lejátszó 50000 forint környékén van, ami képes 4K tartalmak lejátszására. Miután a 2013-as nagy marketing kampány után sem kellett senkinek a Kinect, Apple féle megoldással, csak úgy kihagyták a csatlakozót a gép hátuljáról. Nem mintha nekem hiányozna, ellenben, ha a gyerekeknek veszitek és fontos a Kinect, be kell szerezni egy átalakítót a Kinecthez. Akinek van már korábbi Xbox One készüléke, valószínűleg nem cserél erre, hiszen akkora újdonságokat nem kapunk, hogy inspirációt érezzünk a váltásra. Aki most vásárolna, vegye figyelembe, hogy az ismerősei milyen konzolt használnak. Egy idő után unalmas lehet egyedül játszani, szívesen összemérnénk tudásunkat barátainkkal, de nehéz lesz, ha más konzolt használnak. Érdemes elmenni egy boltba, kipróbálni a kontrollereket, mert egyáltalán nem mindegy, hogy mit fogunk nyomkodni évekig. Szerintem az Xbox kontrollere kényelmes, legalábbis az én kezemnek. Kapott Bluetooth funkciót is, így tudjuk párosítani az asztali gépünkkel, mobil eszközeinkkel, mindenféle hókuszpókusz nélkül. Mind a két készülékben ac szabványú Wifi található, az Xbox mégis gyorsabban töltötte le a tartalmat, ez is szempont lehet a türelmetleneknek. Az általunk érdekesnek vélt exkluzív játékok szempontjából is lényeges lehet, hogy az Xbox vagy a PlayStation mellett döntünk. Esetleg olyan apróságokat is figyelembe vehetünk, hogy az adott konzolnak mennyire használható a kezelőfelülete, mennyire képes más dolgok elvégzésére a játékon kívül, ha van rá igény. Illetve milyen játékokkal kompatibilis visszafelé, ha ugyanazon gyártó előző generációs konzoljáról váltunk az újabbra. Játékélményre nem lehet panasz, minden úgy megy, ahogy a nagy könyvben meg van írva. Gyönyörű kép, ahogy kell. Élveztem minden percét.

 xbox-one-s-3.jpg

Xbox One S

 

A Sony, Pro névre keresztelt gépe kicsit nagyobb ráncfelvarrást kapott elődjéhez képest. A CPU, GPU és a memória sebessége is javult egy kicsit. Persze nem egy új generációt mutattak be, szóval nem eget rengető különbségekre kell gondolni. Inkább csak a 4K-s játékok zavartalan működése érdekében tett javításokról lehet szó. Sajnos az optikai meghajtó maradt ugyanaz, mint az eredeti PS 4-ben, így UHD filmeket nem tudunk nézni, mint az Xbox esetében. Ha nem vagyunk erre teljesen ráizgulva, akkor nem ez lesz a mérvadó. Bár kicsit furcsának tartom, mikor a cég szerint ez a jövő. A Sony nem engedélyezte a csak és kizárólag PlayStation 4 Pro exkluzív játékokat, így örülhetnek az első körös PS4 tulajok. Míg az új Xbox sokkal kisebb és szebb lett, a PlayStation kicsit nőtt és még csak jobban sem néz ki. Az Xbox kontrollerénél említettem, hogy mennyire kényelmes. Az is volt, amíg nem próbáltam ki a Pro kontrollerét. Egyszerűen parádés. Le sem akartam tenni. Pedig azt hittem a Microsoft asszimetrikus analóg karjait nem lehet leverni. A PS-nek is Bluetooth csatlakozású a kontrollere, elvileg működik más eszközökkel ugyanúgy, mint az Xbox kontrollere, de ez sajnos kimaradt a tesztből. Játékélményben nem igazán vettem észre különbséget a két konzol között, amíg ki nem próbáltam az egyik Pro patch-et kapó játékot. Ha nagyon fókuszáltam, akkor éreztem egy kicsit, hogy a háttérben lévő tárgyak élesebbek. Ennek ellenére, a kontroller volt, ami elvarázsolt. Az új konzol vásárlását bátrabban ajánlom az elvetemült PS fanoknak, mint az Xbox gépét, ugyanis itt nagyobb előrelépésről beszélünk játékélmény terén. 

sony-playstation-4-pro-0010-1500x1000.jpg

PlayStation 4 Pro

 

A döntésben tehát ne processzor órajele vagy a Wifi sebessége segítsen, hanem olyan populárisabb problémák, mint a barátok gépei, a kontroller és az online játék élménye. Ez utóbbi esetében szükségünk lesz Xbox Live Gold vagy PlayStation Plus előfizetésre. A Microsoft megoldása néhány ezer forinttal drágább lesz éves szinten, de ez nem jelentős különbség. Mind a kettő előfizetéssel hozzájutunk ingyen letölthető játékokhoz és jelentős akciókhoz is, amire a lemezes kiadásban nagyon sokáig várhatunk. A redmondiak mellett szól, hogy létezik az EA Access szolgáltatásuk. Ezzel az EA játékaihoz férhetünk hozzá akciósan, éves szinten 6000 forintért, akár megjelenés előtt is. Lehetőségünk van kipróbálni pár órára játékokat. Szerintem a PlayStation online rendszere jobban kezelhető és barátságosabb, de a legtöbb ismerősöm Xbox párti, ebben az esetben felesleges lenne a lázadás. Viszont a hazánkban most január 24-én megjelenő PlayStation VR lehetséges sikere könnyen eldöntheti a kérdést. Ugyan nem próbáltam még hasonló kütyüt, de a beharangozás alapján nem valami gagyi termékre számítok. Szóval, ha a VR nyújtotta játékélmény annyira meggyőző lesz, többen fogják a Sony gépét választani. A végére azért hozzá kell tennem, hogy ez az aprócska kis kiegészítő annyiba kerül, mint maga a konzol. 

kepernyofoto_2017-01-06_23_39_52.png

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://techmester.blog.hu/api/trackback/id/tr9012109567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akarommost 2017.01.09. 12:06:25

Jo keson jon otthonra a VR. Itt en mar Oktoberben megvettem. Egyaltalan nem gagyi, foleg miutan kesobb mar a PS Pro-ra kotottem ra.

2017.01.09. 12:47:15

Kedves cikkíró!

Az Xbox S és a PS Pro nem egy kategória és az eredeti PS modelt sem vezette ki a Sony a piacról. Van Xbox (S) és Playstation 4 (Slim), ezek nagyjából egy tudásúak. A PS kicsit erősebb, az Xbox meg tud UHDt lejátszani. Ez a két gép nagyjából egy árban van. A PS4 Prot (ami drágább) azoknak szánták akiknek már van 4K TVjük vagy VRel szeretnének komolyabban játszani (ugyanis az alapgép kicsit gyenge ehhez, legtöbbeknél émelygést okoz a gyenge képfrissítése). A Pro csak a külön megpatchelt játékok esetében ad le jobb grafikát (néha meg rosszabbat). Idén lesz a Microsoftnak is egy ilyen saját erősebb gépe a Scorpio.

Tech Mester 2017.01.09. 13:21:12

@Exide: Köszönöm észrevételed! Tudom, hogy nem pont egy kategória, de azért a Pro változatot teszteltem, mert sokkal jobban megéri, mint a Slim. Főleg annak, aki korábbi generációról vált. VR-ral kapcsolatban tapasztalatom nincs, csak a lehetőséget említettem. Illetve a petch-elt játékról is írtam, hogy csak azzal volt jobb a kép valamelyest. Ez egy útmutató, szíve joga mindenkinek, hogy vár egy évet az Xbox Scorpiora vagy például a PS 4 alapmodelljét veszi meg.

2017.01.09. 13:35:00

Azért tartottam fontosnak kiemelni, hogy a (S)lim van egy kategóriában, mert még mindig azok és nem a Pro fogy főként. A legtöbb ember a legolcsóbb kiszereléseket veszi, nem csak itthon hanem külföldön is. Proból nincsenek is "bundle" (gép összecsomagolva valami játékkal) csomagok, a fő irányvonal továbbra is az alapgép. Igen ha PS4et vennék én is Prot vennék, de a legtöbb ember nem így tesz. Főleg úgy, hogy a Pro képességei nem mindig jönnek ki. Sok játék rosszabbul fut rajta mint az alapgépen és a legtöbb kiadó nem fárad vele, hogy külön dolgozzon rá.

Jazo 2017.01.09. 14:13:48

Jelenleg én a kivárást ajánlanám. Kb. fél év és elvileg jön az új XBOX. Ha mindenképp kell most, akkor talán PS4, vagy PS4 Pro, mert a konzoloknál elsősorban az exclusive játékválaszték a lényeg és abban most is a Sony jobb. Az XBOX ONE S-t csak akkor ajánlanám, ha fontos a 4k Blu-ray lejátszás képessége.

A PS konzolok VR képességét én nem tartom előnynek. Jelenleg az egész VR még erősen bétafázisban van. Egy kézen megszámolható az igényes VR játék és maga a technológia is sok sebből vérzik. Nem hiszem, hogy a 3D-s tévék sorsára jut a VR, de szerintem érdemes megvárni a második generációt.

Fellegjáró Marci 2017.01.09. 14:19:24

@Exide: Tök jó hogy megint kihagyták belőle az UHD lejátszást, pedig én azért vettem meg annó a 4k-s TV-t, hogyha jön a PRO majd jó lesz hozzá és lehet nézegetni a lemezeket...jól átbasztak. De attól függetlenül én PS párti vagyok, volt mindegyikből, most is egy 3-as és egy 4-es figyel a tv alatt :) God of War mindenek felett!

Reman 2017.01.09. 15:03:42

Sziasztok, nekem egy nagyon fontos érv szólt amellett, hogy melyiket válasszam a gyerkőcöknek karácsonyra: van egy SONY 3D vetítőnk (HW65ES), és ez tudja azt, hogy szimultán kétjátékos üzemmód - egy és ugyanaz képernyőt nézve... Tehát PS4 lett.

Jancsiszeg1980 2017.01.10. 15:39:31

Nekem egyáltalán nem kényelmes a PS controllere. Nem rossz, de van valami zavaró benne.

xBox controller == gyönyörű nő kézbesimuló, formás idomokkal... a kezemre tervezve
PS controller == egy szép shemale, de attól még töke van... inkább nem, köszi...

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2017.01.11. 17:40:27

Xbox One om van szóval nyugodtan tudom ajánlani a PS4-et
Igaz, hogy van xbox ra ingyenes online játék ami tök jó, csak hogy xbox live nélkül nem tudsz vele játszani.
süti beállítások módosítása