Kell-e nekünk okos TV?

2017. január 07. 17:06 - Tech Mester

NEM

Bár a cím után már meg is válaszoltam, de tesztjeim elolvasása után mindenkinek egyértelmű lesz a válasz. Ebben a cikkben, a 100 centiméter körüli képátló közötti modellekből válogattam. De ezek alapján mindenki levonhatja a konklúziót, adott gyártó más méretű modelljei is hasonló paraméterekkel rendelkeznek. Mutatni fogok alternatívát a TV okosítására is.

f95c1c02-3cf9-4e2c-93cc-a59c57a49724.jpg

Bele is vágnék, a Samsung 40J5200 101 centiméteres, Smart televíziójának elemzésébe. Az ára 120000 forint, kategóriájában jónak mondható. Első pillantásra, miután kihámoztam a dobozból, feltűnt, nem ez lesz a legszebb TV, amit valaha láttam. Az a két kis láb, a készülék szélén, számomra nem a legesztétikusabb látványt nyújtotta. Ezen túlléptem. Nem nagy ügy. Beüzemeltem a készüléket, de az első probléma akkor villan be, amikor próbálnánk rádugni a TV Boxot, a házimozit és az Xboxot, ugyanis csak 2 HDMI csatlakozó van rajta, ha a laptopot is szeretnénk rádugni, egyből vehetünk a TV-ből még egyet. Mivel Full HD, gondoltam nem a szuper éles RTL Klubbal fogom tesztelni a képet, hanem valami szép filmmel, a külső merevlemezemről. Sajnos csak USB 2.0 található rajta, abból is csak 1. Szóval egy 50 GB-os film esetén, főleg, ha bele is tekertem, elég sokat gondolkodott. A képe valóban szép, bár kicsit állítani kell rajta, mert a gyári beállítás nem nyűgözött le. A hangja olyan, mintha egy dobozból beszélnének, szóval 1 perc után átváltottam a gyári 2*10 Wattos hangszóróról, egy kicsit komolyabbra. Ha már itt tartunk, a hangszórókról is írok majd cikket. Létezik a TV-ben PIP mód, ami nagyon hasznos, ha a sport rovatot nézzük a Barátok Közt szünetében. Térjünk a lényegre. A Samsungnak fontos, hogy egy okos TV esetén hangsúlyozza: "Beépített Wifi". Ez nem mindig volt így. A Dél-koreai gyártó élvezte, ha az emberek vásárlás után jöttek rá, ha nem akarják átrendezni a nappalit, igenis vegyék meg a saját gyártású USB Wifi adapterüket, nagyjából 15000 forintos áron. Ezzel legalább már nincs gond. Viszonylag egyszerűen összemelegedett a Wifi hálózatommal. Az internetes böngészés nem egy leányálom távirányítón keresztül, ami ezt leszámítva kényelmes és könnyen érthető a kezelése. Kicsit olyan érzésem volt, mint apósomnak, aki, ha a billentyűzeten kényszerül írni pár sort, kivétel nélkül, a köröz, köröz, lecsap megoldással él. Sajnos Samsungék nem voltak olyan aranyosak, így be kellett szereznem egy Logitech K400-as szériaszámú, vezetéknélküli billentyűzetet. Természetesen egyből húzhattam ki a merevlemezt, hogy helyet cseréljenek azon a szerencsétlen USB porton. Ez a billentyűzet egyáltalán nem jó vétel, nagyon gagyi anyagból van és még lassú is. De a céljának megfelel jelen esetben. Áthidalva ezt a nehézséget, visszatértem szörfölni. Több oldalt nem érdemes megnyitni a készüléken, mert akkor még a bezárásuk is nehezebb folyamat lesz, mint a távirányítós pötyögés, ami azért elég horror, valljuk be. Lehetőségünk adódik néhány alkalmazást telepíteni, mint például a YouTube -aminél még a böngészős verzió is jobb, na meg gyorsabb- vagy néhány félkarú rabló, amik nagyobb szerencsével még el is indulnak. Létezik telefonunk alkalmazásboltjában egy Samsung Smart View nevű app. Elképesztő módon, még működik is. Tudjuk távirányítóként használni a telefonunkat, képeinket, esetleg zenéinket tudjuk kivetíteni a TV-re. A legjobb rész, most figyelj! Tudunk YouTube videókat is átjátszani. Ennek ugyan semmi értelme, de nagyon menő. Kereshetünk harmadik fél által készített streamelő alkalmazást, mondjuk laptopra. Sajnos ez annak ellenére, hogy nagyon jó, mert kábel nélkül ugyanazt kapjuk, lassú, akadozik, ezáltal filmek nézésére alkalmatlan. Marad a HDMI, mint a kevésbé okos társainál.

Következő áldozatom a Sony Bravia 40RD450 készülék lesz. Nem okos TV-k közül, a 102 centiméteres méretben abszolút No.1. Kicsivel több, mint 100000 forintos ára, kategóriájában magasnak mondható. De ezért cserébe kapunk is valamit. Nagyon vékony, szép készülék. Összeszerelés után hasonló problémákba ütköztem, mint az előző modell esetében. Annyi különbséggel, hogy itt 2 darab USB csatlakozó van. Bekapcsolás után egyből látszódott, hogy ez az a kép, amire vártam, semmi beállításra nem volt szükség. Meglepő módon, az USB 2.0 ellenére, ugyanazt a filmet gond nélkül játszotta le, mint a Samsung. Bár hangszórója csak 2*5 Watt teljesítményű, mégis elfelejtettem rádugni a hangszórómat, annyira meglepően jól szólt. Azzal szemben, hogy nincs benne a zseniális "Barátok Közt figyelő" PIP funkció, található benne HDD Recording. Így felvehetjük a kedvenc sorozatunk egyik részét vagy a hétvégi Bajnokok Ligája forduló legjobb meccseit. Egész jól működik, csak sajnos közben nem lehet csatornát váltani, de ennyi baj legyen. Valóban csak HDD felvételről beszélünk, mert még egy nagy méretű Pendrive sem felelt meg neki. A menüben beállíthatunk több kedvencek funkciót is, így a család összes tagja élvezheti a gondtalan televíziózás élményét. A távirányító nagyon felhasználó barát, bár egy kicsit kényelmetlenebb, mint a Samsung távirányítója, de ezt nem is állandó nyomkodásra tervezték. Összességében a legjobb vétel lehet, azoknak, akiket le lehet beszélni a Smart TV-ről. Ugyanis a laptopot rákötve kapunk egy 40 colos gépet. 

Harmadik versenyzőnk az LG 40UH630V Okos, Ultra HD készüléke. Kicsomagolás után egy esztétikus kis TV-t kapunk. Innen jelezném a Samsungnak, hogy igenis szépen meg lehet csinálni azokat a lábakat. Nagyon impozáns a 4K kijelző. De olyannyira nem észrevehető a különbség, hogy ráfizessek a Sony készülékére még 60000 forintot. Persze ilyen TV vásárlása esetén a jövőre gondolunk, mert később nyilván elterjedtebbek lesznek az ilyen filmek. Persze nem az RTL-re kell gondolni. Gyorsan elvégezte a számításokat a film tekerése közben is, nem akadozott, nagy előrelépés a Samsunghoz képest. Egyértelműen jobb a Smart funkciója is. Böngészés közben sem érzünk olyan jelentős lassulást, a távirányító roppant csúnya, de legalább elképesztően praktikus és kényelmes. A menü kicsit kevésbé felhasználó barátabb, mint a Samsungé. Egy laikusnak sokkal több próbálgatásra van szüksége, hogy elsajátítsa a használatát. Egy billentyűzetet ehhez is szinte kötelező beszerezni. Már 3 HDMI bemenet van rajta, így kevesebbet kell dugdosni, ha több ilyen készülékünk van. Összességében ez már egy normálisabb rendszert futtató TV, de továbbra sem ajánlom ezeket, mert, ha nincs szükségünk UHD képességre, akkor nem ér ennyit ez a funkció. 

Valószínűleg nem az okos TV-n fogunk e-maileket írogatni vagy bármi fontosabb dolgot végezni. A Facebookra, Twitterre, böngészésre pedig megannyi használhatóbb és olcsóbb eszköz van, főleg, ha a billentyűzetet is rászámoljuk az árra. Ha mégis annyira szeretnénk kiélvezni ezt a funkciót a TV-n, de spórolni szeretnénk, akkor létezik egy alternatíva. A Google zseniális Chromecast 2.0 eszköze. Ezt az aprócska kis okos kütyüt be kell dugnunk a TV HDMI bemenetébe, ezután máris élvezhetjük mobilunk, tabletünk vagy laptopunk, estleg asztali gépünk játékait, zenéit, képeit, videóit a nagy képernyőn. Vannak gyári alkalmazások is rajta, mint például YouTube, Netflix, Spotify. Néhány játékot is le tudunk tölteni az áruházból. Sokkal stabilabbnak mondanám a Samsung okos funkcióinál. Legtöbbször a filmek streamelése sem jelent neki gondot, bár a nagyobb méretű filmekkel néha volt pár másodperces problémája, de mégiscsak vezeték nélkül értük el mindezt, egy 15000 forintos kütyün, amit a TV mögé rejtve könnyen eldughatunk. Nem mellesleg nem is néz ki rosszul. Több színben is lehet kapni, ha nem elrejteni szeretnénk. Bár egy kicsit melegedett, amikor izzasztóbb feladatokat adtam neki, de átlagos használat mellett nem volt jellemző. Érdemes elgondolkodni egy ilyenen, ha az okos TV funkcióit szeretnénk használni egy nem okos TV-n. Így esetleg vehetünk egy nagyobb, de nem okos készüléket, ami sokkal olcsóbb, ezt a 15000 forintos Chromecastot hozzászámolva is jelentősen olcsóbban jövünk ki a vásárlásból.

maxresdefault-2.jpg

Google Chromecast 2.0

 

Akinek többnyire Apple termékei vannak otthon, ajánlanám az Apple TV készüléket, ami nagyon kifinomult lett a 4. generációban. Játszhatunk rajta az AppStore-ból letöltött játékokkal, kontrollert vehetünk hozzá, esetleg iPhone vagy iPad készülékünkkel vezérelhetjük. Minden Apple eszközünkről átjátszhatjuk a hangot, képet az AirPlay segítségével. Sokkal több mérnöki munka van mögötte, mint mondjuk a Google készüléke mögött, de ennek meg is kérik az árát. A 32 GB-os modellért is 50000 forintot kell fizetnünk. Emelett még csak ki sem tudjuk teljesen használni idehaza, mivel a Netflixhez hasonló szolgáltatók ugyan elérhetőek Magyarországon, de eléggé korlátozva. A filmek angolul és többnyire csak angol felirattal jelennek meg. Természetesen létezik több, ezekhez hasonló alternatíva, leginkább Kínából, de azok kevésbé megbízhatóak és alacsonyabb a tudásuk is. 

2015-11-03-19_16_38-525x394.jpg

4. generációs Apple TV

 

Összességében a TV vásárlás előtt állóknak a legfontosabb, hogy tudják eldönteni mire szeretnék használni a készüléket. A méret oltárán áldozzuk fel az okos funkciót? Véleményem szerint, igen! Az okos funkció oltárán áldozzuk fel a méretet? Semmiképpen! Okosítani tudjuk utólag a TV-t, ha a pénztárcánk később engedi, de nem tudjuk megtoldani 10-15 centiméterrel, ha ahhoz lenne kedvünk. Kisebb méretű TV esetén is több tízezer forintot spórolunk, ha nem okosat választunk. Nem beszélve arról, hogy ezek az olcsóbb okos TV-k nem is annyira megbízhatóak, mint például a Google vagy az Apple megoldása. Ha egy megoldás van rá, vegyünk egyszerű TV-t, ami méretében kielégíti vágyainkat, utána gondolkodjunk a kiegészítőkön.

kepernyofoto_2017-01-06_23_39_52.png

90 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://techmester.blog.hu/api/trackback/id/tr5012106677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Artie 2017.01.08. 00:13:17

Ott hagytam abba, hogy telefonról szerinted nincs értelme youtube-videókat tévére lőni (a kurva sok helyesírási hibáról ne beszéljünk).

Tényleg nincs, pötyögd csak távirányítóval, vagy térdelj a tévénél a külső billentyűzettel.

Én meg megkeresem telefonon, és onnan kidobom a képet a fotelból.

Tech Teszt Elek 2017.01.08. 00:37:23

@Artie: Ha már a telefonon megkeresem a videót, akkor azon fogom megnézni. Ha pedig egy másfél órás filmet keresek, akkor simán belefér, hogy a billentyűzeten bepötyögöm, ami azért a 3 méterre lévő kanapéból még működik is, így nem kell félnem még a TV-telefon közötti akadástól is. Szvsz, ez amolyan felesleges dolog, hogy a telefont streamelem a TV-re.

A kurva sok helyesírási hiba leküzdésén rajta vagyok, szerencsére ember vagyok, így hibázom én is.

Mindenesetre köszönöm, hogy odáig elolvastad a cikkem, illetve a kritikát is! :)

hdnctrl 2017.01.08. 00:45:53

Párosítani a tévét (upc boxot nálam, mert a tv "buta") + a távirányítót kb 20 mp. Ennyi idő alatt kb 4 betűt írok be a távirányítóval. Csak akkor nem párosítok, ha mindegy, mi megy, csak valami szóljon, nem konkrét videót keresek.

hdnctrl 2017.01.08. 01:12:53

@scuynat: párosítani a tévét + telefont 20 mp

hdnctrl 2017.01.08. 01:24:51

A helyesírási hibák inkább vesszőhibák, sok mondatodban eggyel több vessző van, mint kéne. A megoldás a szépirodalom olvasása,
mert az interneten kb. ugyanez a színvonal, manapság a helyesírás nem elvárt.

Viszont inkább az a zavaró, hogy kevés az információ a bejegyzésben, ami alátámasztaná azt, hogy miért nem kell nekünk okostévé.

Hollandexxonvaldez 2017.01.08. 02:05:22

tavaly apám úgy döntött hogy tévé csere...az öreg Philips mániás.a mai napig a 80-as évek Philips-Siemens bűvöletében él.mondtam neki,150ezer akkor Samsung vagy LG. erre hazajött egy wifivel nettel telepakolt Philips tévével.3nap után vitte is vissza:

1,összegabalyodott a net meg a tévé
2,bonyolult volt a menű
3,a tévét rendes tévénézésre nem lehetett használni

Visszavitte,meg beszámolója szerint még kb 20-an a nettel-wifi szarral agyonbonyolitott tévét.Hozott helyette egy csak tévénézésre alkalmas LG tévét.Na azóta nincs gond.

Sok hülye paraszt lassan már az olajsütőn is FB-t akar kukkolni.:DDDD

odamondó 2017.01.08. 02:48:48

@Tech Teszt Elek: miért néznék meg egy jó 10 perces klipet 5"en amikor 55ön is megtudom. Ráadásul 1 gombnyomás.

Phteven 2017.01.08. 06:24:16

De szep is tud lenni 50"-on egy fos minosegu youtube video... Ez egyebkent komoly, tenyleg nez barki is ilyet? Ismeros koromben, nem reprezantativ felmeres azt hozta, hogy ez a funkcio csak addig erdekes, amig felvagnak az uj szerzemennyel. Soha tobbet nem hasznaljak a smart funkciot. :-D

holysmoke0523 2017.01.08. 06:51:18

A tv milyensége a használat igényétől függ.
Van 2 kisgyerekem szeretnek játék közben YouTube videokat nezni(meséket) illetve zenét hallgatni.
Eddig a pcrol ment kábelen. Most wifin pc nélkül. Tetszik, mert nem fogyasztja a gépem.
Smart share funkción mennek a filmek(ezt mondjuk xp-vel kicsit bonyolultabb vopt összehozni mint w7-el)
Nem mondanám hogy foloslegesek ezek a funkciók.
Mondjuk a böngészőt egyszer kiprobaltam. Elég volt.
Ja és tv nezesre is szoktuk használni.
Van amugy rtl klub hd

pynkladi 2017.01.08. 07:38:08

Ízlés kérdése.
Sokáig használtam buta tv+wd tv live "okosító" kombót, remekül működött.
Most pedig egy androidos Sony okos tv-vel élvezem, hogy egy dobozzal és távírányítóval kevesebb van.
Alkalmazások közül netflix, google video és a vlc player app-okat használjuk.

Balt 2017.01.08. 07:52:26

@Phteven: Jogos: a 320 sor elég borzalmas tud lenni 50"-on. De szó se róla, alkalmilag én is az UPC boxának párosító funkcióját használom ilyen honcutságokra egy ősöreg Samsung plazmával. Mondjuk érdemes szűrni legalább HD-s tartalmakra.

Kinca68 2017.01.08. 08:19:55

Gyakorlatilag nem tudsz ma "nem okos" tv-t venni. A cikk innentől kezdve okafogyott. Lassan a HD-ready - FullHD - UHD vitának sem lesz értelme. Meg kell venned az 50"-os UHD-t akkor is, ha 4 méterről nézed -> kidobott pénz.

agregory69 2017.01.08. 08:38:41

Phteven! Először is, mi az, hogy "fos minőség"? A you tube videók minősége állítható (persze feltöltéstől függően), van 4K-s tartalom is.
A posztírónak magyarázzam mi mindenre jó egy smart tv? Ha nem tudja, minek ír róla? Egy gombnyomással előjön az android felület (vagy egyéb, ez gyártó függő), ahonnan egyszerűen elindítható a netflix, you tube, vagy akármi más streaming app. Pl kodi. A smart tv jelentősége véleményem szerint az, hogy könnyedén tudunk tv műsort, vagy bármilyen internetes tartalmat nézni. És könnyedén kommunikál az otthoni hálózattal. Erről nem is írok többet, mert aki nem tudja ez mire jó, az tényleg vegyen inkább valami őskori tv-t, négy programozható csatornával.
Phteven! Először is, mi az, hogy "fos minőség"? A you tube videók minősége állítható (persze feltöltéstől függően), van 4K-s tartalom is.
Hollandblabla: "a tévét rendes tévénézésre nem lehetett használni" WTF??? Meg bonyolult menü?? Na ne már!

agregory69 2017.01.08. 08:41:54

A duplázásért soz, sajnos nem lehet szerkeszteni.

nick papagiorgo 2017.01.08. 08:47:25

Samsung 6-os sorozat van pár éve (nyeremény volt).
A tapasztalat, hogy az "okos" funkciói jó közepesek (pl. fitnesz Tv, gagyi játékok a gyerekeknek....), youtube van, de használhatatlan, mert időnként eldobja pár pillanatra a wifit, és olyankor elölről kell kezdeni az egészet.

Távirányítón internetcímeket bepötyögni nem leányálom, kell hozzá wireless billentyűzet + egér. Itt a hatótávolságra kell figyelni, főleg ha fotelből támadunk, mert nem minden billentyűzetnek van 3-5 m-es hatótávolsága.

Aztán egy áramszünet következtében elhalt a wifije, nem talál netet. Annyira nem sírok, mert van a családban kb 6 eszköz netezésre. Amúgy az áramszünetekre tényleg vigyázzatok, a feszültségingadozás marha gyorsan kinyír bármilyen tévét.

Személyes véleményem, hogy a legjobb (és legolcsóbb) megoldás egy "mindegymilyen", viszont szép képű-hangú TV, amit pl. HDMI-vel összekötünk egy laptoppal vagy bármivel, ha kell. A laptopot persze másra is lehet használni.

cerqa1 2017.01.08. 09:07:11

"Természetesen létezik több, ezekhez hasonló alternatíva, leginkább Kínából, de azok kevésbé megbízhatóak és alacsonyabb a tudásuk is. "

Karácsonyra rendeltem Kínából egy android TV BOX-ot 2GB RAM 16 GB beépített memória Mindenféle csatlakozó van rajta, 2 db USB, HDMI, Ethernet, optikai hang kimenet, memória kártya hely, saját táppal, távirányítóval rendelkezik. A 6.0-ás androidra azt telepítek amit akarok, jelenleg az otthoni hálózatra kapcsolódva nézem a PC-re letöltött filmeket.
Az ára 45 USD volt. Nincs vám nincs áfa nincs postaköltség, ha elromlik kidobom javítani ezeket úgy se lehetne.

Jossarian 2017.01.08. 09:12:33

@nick papagiorgo: eldobja a wi-fit, routerproblema lehet, nekem harom eve van egy 55 os samu, egyszer nem dobta le a wifit. A laptopot rakotottem en is, igy amit toltok azt lehet megnezni rogton. Billentyuzet amit a poszter irt (amugy az egyetlen hasznos dolog a posztbol) kitunoen mukodik, megeri az a kb. 30€t amennyibe kerul.
A tv bongeszoje kb. fel ev utan elavult, ezert is jo a laptop melle. Beepitett appok kitunoek, netflix, youtube a gyerekeknek amint mar masok is irtak. Mint minden "okos" eszkoz es sem tud mindent amit iger, de ami hasznos azt igen. A marka nagyon sokat szamit, a samu felhasznalobarat, a tobbirol ez nem mondhato el, talan az lg. A philips az meg az abszolut remalom...

nick papagiorgo 2017.01.08. 09:26:03

@Jossarian:
nem routerprobléma - más cuccoknál nem dobja le. Ha zsinórral kötöttem be, akkor se volt baj.
Olyan kb. félóránként megszakadt egy-egy pillanatra, amivel az volt a gond, hogy vissza is lépett a főmenüjébe rögtön, elölről kellett kezdeni az app beindítását, a cím bepötyögését stb.
Aztán most úgy meghalt, hogy se wifivel, se zsinórral nem talál netet már. Valószínűleg itt volt a probléma eredetileg is. A gari lejárt, úgyhogy saját pénzemből nem javíttatom meg, meg nem is nagyon izgat.

Az a jó benne, hogy ez 6-os széria tehát 3D-t is tud, az sokkal többet ér.
(A 7-es meg gesztusvezérlést is, én sose próbáltam, de állítólag ha begyakorlod a darumadár-pozíciót, a fotelből átkapcsolhatsz a cseh kettőre, meg ezek :)

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2017.01.08. 09:39:43

Faszomat ebbe a kurva huawei mobilba, folyton leszakad a wifiről és elvész amit írok.
Sajnos kell az okostévé.
Nem a smart funkciók, hanem a többi: kép-, hangminőség, sok csatlakozási lehetőség. Csupa olyan, ami évek óta csak okostévékben van. Sajnos.

malkolmcole 2017.01.08. 09:50:45

Helló! Én arról az oldaláról közelítem meg a dolgot, hogy a mai 5-ös és 6-os szériás LG/Samsung TV-k (a többi gyártó nem rúg labdába, hiába is vagytok márkabuzik) smart funkciói kb egy 20e Ft-os tablet szintjén vannak (proci, memória, tárhely). Ez azt hozza magával, hogy megjelenéstől számítva kb 2 év múlva teljesen elavul a rendszer és képtelen akár csak youtube videókat is betölteni. Ezt tetőzi az a probléma, hogy ha egy TV 2016 januári gyártás és ezt Te karácsonykor vetted meg, az már 1 év minusz a smart funkció tudásából. Tehát eleve max 1 év múlva olyan lassú lesz a rendszer, hogy már nem is használod a tv-t csak a képernyője miatt. Arról nem is beszélve, hogy eltelik 4-5 év és már teljesen hasznavehetetlen az egész.

Azt kell belátni, hogy a tv gyártók (főleg a Sam/LG) ugyanazt a tendenciát csinálták meg, mint a mobiltelefonoknál. Ott is az a helyzet, hogy a telefon megjelenik brutál áron, majd kb fél-egy év múlva mire meg tudod venni ésszerű áron addigra a 2 éves technika (proci, memória, tárhely) már fél-egy év lemaradásban van és csodálkozunk, ha 1 év múlva lassú a telefon. Sajnos a világ ilyen lett, ezt el kell fogadni.

Én személy szerint azt javaslom, hogy aki ilyen TV smart funkciókra van ráálva, az kalkuláljon úgy, mint egy új autóval. Megveszi megjelenéskor drágán és 2 év múlva eladja olcsón. Vagy a másik módszer a külső egységek (chromecast, win10 switch, esetleg Mini pc) használata és ezek 2 évente esedékes frissítése. Röviden fogalmazva: Venni kell egy nagyon jól felszerelt (3-4 HDMI,USB3) 4k tévét és ehhez venni egy külső egységet.
Így megúszható a terv előtti avulás, évente kb 15e Ft ráfordítással naprakészek lehetünk. A 4K tévé kijelzője pedig még évekig jó lesz.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.01.08. 10:01:10

A cikk nagyon felszínes.

Manapság a legfontosabb dolog a smart funkció: azok közül is a streaming alkalmazások elérhetősége.

Sajna az appok terén kb ugyanaz a he3lyzet, mint a telefonoknál Iphone után, de még android előtt. A sok lúzer gyártó szeretné a proprietary cuccuokat, de hülye a user interface megtervezéséhez és lusta frissíteni.
A megoldás ilyenkor valami olyasmi mint az apple TV/ chroemcast, talán ők elég értelmesek ahhoz hogy felfogják mit jelent az a "smart" elnevezés, mert amit pl az LG csinált az Arena mobillal, az egy vicc volt, és TV/ blue ray vonalon még mindig nem tanult a hibáiból.

A youtube leghasznosabb funkciója a párosítás mobillal. Melléje még ott a Miracast.
@Hóhér az utolsó barátod: nem attól okos, hogy van rajta HDMI port. Nekem van egy régi TV-n semmi okos funkció, de HD felbontás és portok dögivel.

prim 2017.01.08. 10:25:34

@Kinca68: Nem igaz, igen is lehet venni. Én is novemberben vettem egy 80 centis samsungot, kimondottan úgy kerestem hogy ne smart legyen, és volt is miből válsztani. És úgy okosítottam fel egy laptoppal. Azt sokkal könnyebb irányitani egy v ezeték nélküli egérrel. Én mindig agyfaszt kapok amikor egy okostévét távirányitóval kell basztatni. Maradok a laptopnál+HDMI.

Jöttment 2017.01.08. 10:27:59

YouTube videót azért tilos tvre mert nem egyedül akarod megnézni, plusz lejátszási listát kreálhattok, és a hangminőség sem elhanyagolható. Igazából mióta smart tvnk van simán lemondanám a kábelt. Nem kell usb vinyóval szarakodni. 4 éves tv gond nélkül streamel wifin pcről ami a lakás másik felében van.

Jöttment 2017.01.08. 10:46:52

@Phteven: Akkor mondj egy másik forrást ahonnan 4K videót lehet streamelni. Azért mert a youtube magyar része egy nagy pixelfelhő, vannak akik beszélnek más nyelven, és elérhető nekik egy rakás tartalom

Jöttment 2017.01.08. 10:48:07

@malkolmcole: 4 éves nem full hd tv, tökéletesen kiszolgál minden nap ;P

Amator 2017.01.08. 10:52:50

Ha a szerző ismerné a DLNA-t, nem írná, hogy nem kell smart TV. Méret ügyben meg egy jótanács, akinek számít a képminőség, és jó a szeme, az álljon meg 43"-os méretnél, mert e felett már elég életlen a normál adás képe. Persze csak ha tv nézésre használjuk. Volna egy fogadásom is, a 4K felbontás nem fog elterjedni. Elég megnézni a mostani csatorna kínálatot, a HD adók kb. 5-10 százalékot tesznek ki a normál adók mellett. Ráadásul a HD adók műsorainak a fele sem HD. Akkor el lehet képzelni mi várható 4K téren. Soha nem fog elterjedni, nincs rá igény, pár speciális alkalmazást leszámítva.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2017.01.08. 10:56:45

@Ződ2000: olvasd el újra! Az a gáz, hogy normális csatlakozási lehetőségekkel szerelt tévét nem kapsz, csak "okos" változatban. Egyébként hdmi még van butatévén is. Jobb esetben akár kettő is. Három már nem biztos. (Upc doboz, dvd, laptop esetenként)
Egyébként nem véletlen, hogy végül visszatértem a húsz év körüli crt tévéhez.

Balt 2017.01.08. 10:58:57

@Hóhér az utolsó barátod: Az enyém abszolút nem okos, 2007-es Samsung plazma (jó képpel és egész jó hanggal), van rajta: 3 hdmi, dvi, vga, spdif, 2 scart, component, svhs és/vagy kompozit, másik rca, külön rca audio, 3,5 jack out meg persze pcmca.

Balt 2017.01.08. 11:04:29

@malkolmcole: +1. Hozzátéve, hogy nekem személy szerint nincs igényem 4K-ra, így is túl messziről nézem az 50"-t. Az viszont örvendetes, hogy a nagy 4K-sírás (meg a totál hülyeség és talán lassan kifutó ívelt kijelzők) letörte a normális FHD-s tévék árát.

Kinca68 2017.01.08. 11:23:04

@prim: Ne sértődj meg, de én TV-ről beszéltem, amit az ember szórakoztatási céllal, a képi élmény miatt vásárol. Ez kb. 50+ coll. Egy 32"-os TV-t fullhd-ban kb 125 cm-ről kellene nézned, hogy LÁSD is fullhd-ban. Onnan meg eltakarod, nem fér melléd senki. :)
@Amator:
"...álljon meg 43"-os méretnél...": attól függ, hogy milyen távolságról nézi.
"...Volna egy fogadásom is...": ne fogadj, már most elvesztetted. Van hozzáférhető 4K-s tartalom. Még kevés, az igaz, de bővül folyamatosan. Nyilván nem látunk a jövőbe, de remélhetőleg ez nem fog a 3D sorsára jutni.

Tomanovics Gergely · http://tomanovicsgergely.blog.hu 2017.01.08. 11:24:07

@prim: a távirányító tényleg borzalmasan XX. század, de egy jobb smart TV-t lehet irányítani wifin okostelefonnal. Én például egy mozdulattal átlövöm a youtube videót a TV-re, csak egyszer kellett párosítani, tartott vagy 3 percig, onnantól automatikus.

Tomanovics Gergely · http://tomanovicsgergely.blog.hu 2017.01.08. 11:25:59

@Kinca68: én például nem értem, hogy a 3D miért nem lett siker. Egy éve van 3D tévének, legutóbb pont tegnap néztem 3D filmet, és még mindig lenyűgöz.

Kinca68 2017.01.08. 11:31:48

@Balt: Igazad van. Mindamellett, ha valaki beruházási kényszerben van - pl. elromlott a TV - és képes akkorát vásárolni, amekkorát a nézési távolság igényel, szerintem érdemes 4K-ban gondolkodnia. Sajnos én így jártam. Örültem volna, ha még húzza a plazma addig, amíg egy 4K OLED-et meg tudok venni. Afölött már szerintem nem kell. Csak sajnos nem húzta. :)

Kinca68 2017.01.08. 11:33:38

@Tomanovics Gergely: Én sem értem. Lehet, hogy a mozi lobbi keze van a dologban?

Amator 2017.01.08. 11:38:10

@Kinca68: " attól függ, hogy milyen távolságról nézi. "
Persze, ha 10 méterről nézzük, akkor nem látni a minőségi különbséget. De sajnos jó szemmel megáldva még 3 méterről is simán látni, alatta meg nem kérdés.
Én 4K-s tv adásról beszéltem, ami nem fog elterjedni, leszámítva pár speciális területet ( sport, pornó ).
Az, hogy lehet kapni már 4K-s kamerát, és fel lehet tölteni megosztó oldalakra a felvételeket, aztán lehet rá gerjedni otthon, az talán maradjon meg a tizen-, huszonévesek privilégiumának. Csak ezt ne nevezzük már relevánsnak.

Amator 2017.01.08. 11:44:41

@Tomanovics Gergely: " én például nem értem, hogy a 3D miért nem lett siker. Egy éve van 3D tévének, legutóbb pont tegnap néztem 3D filmet, és még mindig lenyűgöz. "
Hidd el, hogy nincs rá igény, a tv gyártók nem hülyék. Próbálkoznak sok mindennel, hogy lehúzzanak minket, ilyen volt az ívelt képernyő is, de az eladási statisztikák eldöntenek mindent. Speciel engem sem érdekel a 3D.

Alick 2017.01.08. 11:47:55

@Tomanovics Gergely: Nem mindenkinek jön be a 3D... idegesítő lehet az extra szemüveg... a nem animált filmeken, különösen ha sötét a téma, a relatíve kis mélységélesség elrontja az élményt.
A VR nagyobb élmény, bár más világ, más szemléletet igényel és persze a mai VR eszközöket még nem túl kényelmes viselni.

Alick 2017.01.08. 11:51:50

@Kinca68: Projektor. Filmeket kb. 160-180 "-os képméreten nézünk a kanapéról. Csak FHD, de így is mozi-élmény.
:)

Kinca68 2017.01.08. 11:55:23

@Amator: Nem arról beszéltem, hogy látod-e, hogy mi történik, hanem arról, hogy FULLHD-ben látod-e. A szemünknek is van felbontása - tudod, csapok, meg pálcikák -, azt hiszem, hogy 8 millió. Ezt ne keverjük a "jó szemmel" kérdéssel, mert az más téma. Ha tökéletes a látásod, a szemed felbontása akkor is adott. Ebből pedig kiszámolható, hogy két pontot milyen max. távolságból tudsz megkülönböztetni. Messzebbről egynek látod, tehát kidobtad a pénzt az ablakon, mert feleslegesen vettél nagy felbontású TV-t.
Ajánlom ezt a cikket: hama.blog.hu/2015/07/06/ilyen_messzirol_nezzuk_a_tevet

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2017.01.08. 11:59:39

@Balt: khm... tízéves. Tudod mi a különbség a kapható és a kapható volt között? Tíz éve tán nem is létezett igazán okos tv-nek nevezhető kütyü.

malkolmcole 2017.01.08. 12:00:35

@Jöttment: @Balt: Akkor nem jól fogalmaztam, de úgy értettem, hogy ha veszel egy 4K tévét, akkor évekre el vagy látva modern kijelzővel. Senki sem tudja, hogy mit hoz a jövő.
Ha abból indulok ki, hogy 10-15 éve még örültünk a CAMRIP meg TS minőségű filmeknek, most meg az 1080-at töltögetem, akkor megfontolandó egy jobb kijelző. A 4K most is megjeleníte a 720p tartalmat, de pár év múlva jó lesz a 4k-ra is. Most még 30 megás a netem, de lehet, hogy 5 év múlva 100 megás lesz, ami már jó 50 gb-os 4K filmek rutinszerű töltögetésére.
Szerintem a 4k-tól hasznosabb felbontás már nem lesz szükségszerű, legfeljebb nagyon nagy méretben. Már most is gond van vele. Gondoljatok bele, ha csak 4k-s tv műsorok lennének, akkor melyik celeb menne el egy stúdióbeszélgetésre? Hát minden egyes ránc megszámolható lenne az arcán. :-D A kozmetikusok megőrülnének.

Filmekben, ahol digitálisan elsimított minden, ott hihetetlen szép a 4K! Aki egyszer rutinszerűen rászokott, más nem fog kelleni.

Kinca68 2017.01.08. 12:06:33

4K-s tartalmak (persze még nem tökéletes, de a tendenciát tessék figyelni): 4k.com/movies/

nick papagiorgo 2017.01.08. 12:07:33

@Alick: @Tomanovics Gergely: @Amator:

3D-ről:
Ez egy tökjó dolog. Mondjuk kell hozzá külön szemüveg.
A gond vele kb annyi, hogy a szemüveges technológia rendesen "behülyíti az agyat" az arra érzékenyeknél. Írják is, hogy pl. gyerekek ne nézzék két óránál tovább. Én meg, ha este 3D-s filmet nézek (tökmindegy, hogy moziban vagy otthon) utána lényegesen rosszabbul alszom. Ha napközben, akkor általában nem olyan veszélyes.

Amator 2017.01.08. 12:10:46

@Kinca68: " Nem arról beszéltem, hogy látod-e, hogy mi történik, hanem arról, hogy FULLHD-ben látod-e "
Nem, nem arról beszéltél, mert én normál adásnál írtam a 43"-os határt, te nem említettél mást. Olvass vissza.
Tehát még egyszer. Normál adást nézve, 3 méteren belül nézve, egy 49"-os tv képe sokkal életlenebb lesz, akinek jó a szeme, az látja. Ebben próbáltam segíteni annak, aki most készül tv-t venni, mert én most vettem 1 hónapja. Tehát friss tapasztalat.

Kinca68 2017.01.08. 12:30:39

@Amator: Visszaolvastam. Mit nevezel "normál adás"-nak?
Az SD-t (576 sor)? Olyat alig találni már.
A HD-t (720 sor)? 50"-os TV-n 3m a max. távolság
A FHD-t (1080 sor)? 2m
Az UHD-t (2160 sor)? 90 cm
Nem mindenki képes minden felbontáshoz külön TV-t venni, ezért célszerű az általában nézett tartalmak felbontásához és a nézési távolsághoz igazítani a vásárlást. Ha anyagi okokból ez nem megy (sokunknak nem megy), akkor tudomásul kell venni, hogy a képminőség csorbulhat nagyobb felbontásnál. Ennyi.
Kb. egyformán gondolkodunk, azzal a különbséggel, hogy én próbálok használható szabályokat sulykolni, ami alapján lehet válogatni, Te pedig ragaszkodsz a 49"-odhoz, meg a 3 m-edhez. :)
És még egyszer: nincs olyan, hogy "akinek jó a szeme". Ezt hagyjuk ki a képletből, mert félrevezet.

petimegmondja 2017.01.08. 12:44:38

Kell-e okostévé?
Igény(telenség) kérdése.
Nálunk napi 4-5 órát megy a youtube (mese és zene). 99% HD. A tv automatikusan a rendelkezésre álló legnagyobb felbontást tölti be.

Távirányító: A Samsung Smart Control távirányítója tökéletes megoldás. Böngészni is elfogadhatóan lehet vele.

Ha beépített műholdvevőn keresztül német csatornákat nézek az Astráról, akkor egy csomó csatornán egy gombnyomással elérhetek további funkciókat és információkat az éppen futó műsorral kapcsolatban.
Rengeteg a HD csatorna. Főleg, ha nem csak magyarokat nézel. Már ki se írják, hogy HD, mert egy csomó már alapból az.

Persze az okostévé használatához kell egy minimális IQ-szint. Ha ez nincs meg, akkor tényleg "túl bonyolult a menü". De hát az okostelefon se való mindenkinek...

Balt 2017.01.08. 12:55:40

@Tomanovics Gergely: Egyetértek, szerintem is vétek volt kifuttatni ezt a technológiát. A londoni olimpia idején még azt hittük, ez lesz a jövő, mára alig van olyan tévé, amelyik ezt tudná. Pedig nem igaz, hogy ne lett volna rá igény, csak a tartalomszolgáltatás elmaradozott.

Minden relativ mondta Einstein majd 3 evet kapott 2017.01.08. 13:03:13

Szerintem sokkal jobb mindenre megfelelőbb célhardvert vásárolni. Kevesebb szívás és kompromisszum és hosszú távon visszahozza a többlet befektetést, mert csak egyes komponenseket kell cserélni időnként, de ritkábban, mert a célhardverek sokkal időtállóbbak. Ráadásul kevesebb idegeskedés a béna, nem jól működő funkciók miatt.
Egy TV-t azért szerintem nem cserélgetünk évente, ott nekem az a lényeg, hogy szép képe legyen, ennyi. A mostani tv-m 5 éves. Ha okos tv lenne, már rég kellett volna cserélni, mert nem működne rajta már semmi.
Adattárolásra NAS való. Borzasztóan megkönnyíti az ember életét. Minden adatom ott tárolom, ha letöltök valamit, az is oda megy. Zene, film, fénykép, dokumentumok. Minden elérhető mindenhonnan, bármilyen eszközről. Nem kell usb-s vackokkal szaladgálni. Sőt intézi a letöltéseket magától és elérem az internet felől is ha szükség van rá.
A lejátszáshoz meg van egy jó kodi-s box. Ezt folyamatosan frissítik, mindent megeszik. Játsza a tartalmat wifin keresztül a nas-ról, csak egy hdmi kábel kell a tv-hez (a tv távirányítójával lehet kezelni a kodit is a hdmi-n keresztül) A lejátszóhoz ezer kiegészítő van (pl online rádiók, youtube)
Szóval szerintem jobban jár az, aki adott feladatra adott hardvert vesz.
Már várom mikor szerelnek kamerát is a tv-be. Kedvencem így is mikor egy telefon ismertetőjének a fele a kameráról szól. Jópofa dolog, de azért fényképezni fényképezőgéppel érdemes. A telefonnal meg max a karalábét lefotózni a boltban és átküldeni az asszonynak, hogy tényleg karalábé-e, nehogy véletlen zellert vegyek.

Amator 2017.01.08. 13:16:49

@Minden relativ mondta Einstein majd 3 evet kapott: Ott tévedsz, hogy te láthatóan topon vagy ebben a digitális lejátszásban, és mindenkiről ezt feltételezed. Az emberek 90 százaléka csak pratikus és könnyen kezelhető dolgokat szeretne, ezt már nem értik. Pláne a nyugdíjasok. Egyébként egyetértek veled.

Minden relativ mondta Einstein majd 3 evet kapott 2017.01.08. 13:29:23

Igen, valóban, ebben tökéletesen igazad van. Egyénfüggő kinek mire van szüksége. Pl: én tök jól elvagyok egy 50 ezres kínai projektorral filmnézésre, de biztos van olyan aki meg erre legyint, hogy mekkora igénytelenség. Én imádom a 80 colos képet nézni és 4 méterről nekem elég a 720-as felbontás, meg ez a képminőség. Jobban szeretem, mintha lenne egy 40 colos tv-m, ami nyilván szebb képet adna, csakhát akkor hova a moziélményem.
Ugyanígy lehet hogy valakinek a telefon kamerája tök jó, igazából ezzel nincs is baj, de ne akarják a gyártók megmagyarázni, hogy ez mekkora minőség, mert nem az. Nekem huawei p9 van, leica tökömtudja milyen szuper duplalencsés, de azért nem véletlen derült ki, hogy a reklámban szereplő felvételeket mégse ezzel, hanem egy 5d mark iii-mal készítették :) Szóval inkább azt mondanám, hogy mindenki tudja magáról, hogy mi a fontos számára, és ami fontos, ott ne sajnálja a célhardverre a pénzt, mert hosszútávon jobban jár.

Amator 2017.01.08. 13:37:19

@Kinca68: " Az SD-t (576 sor)? Olyat alig találni már. "
Ezt azért gondold át, a legtöbb szolgáltatónál kb. 100 SD adás, meg vagy 15-20 HD adás van egy induló csomagban. Nagyon kevés a HD adó és adás ahhoz képest, hogy kb. 10 év indult el a HD. Én szeretem a HD-t, különösen a filmekben, itt érzem a fejlődést és a minőséget, ellentétben a hanggal, ahol a digitalizálás csak káoszt és minőségromlást hozott.
Vitakultúrából ötös, szerintem sem gondolkodunk nagyon eltérően, viszont én praktikus számokat ajánlok, nem megyek el nagyon "kocka" irányba. :) Tehát fenntartom továbbra is amit írtam. Nem terhelek másokat olyan dolgokkal, hogy az átlagos szem egymástól 0,2mm-re lévő párhuzamos egyeneseket lát már különállónak, persze közelről, és hogy a pixelméret, 2 pixel távolsága, meg a néző távolsága hogy viszonyul egymáshoz.

Amator 2017.01.08. 13:54:58

@Minden relativ mondta Einstein majd 3 evet kapott: Igen, így van. A fényképezős példád is megállja a helyet, mert a különböző minőségi és fejlettségi szinteket itt mossák egybe előszerettel, én szeretem a digitális fényképezést, mint technikát, mert olcsó, de ez sajnos azt is jelenti, hogy régen, költséges hobbi lévén mindenki kénytelen volt legalább minimális szinten megtanulni a fényképezés alapjait, most meg elhitetik a felhasználókkal, hogy majd utólagos manipulációkkal értékelhető képet kaphatnak bármilyen rossz képről.
Ráadásul terjednek azok a manipulációs technikák, amit profik is alkalmaznak, és egy eredetileg is szép kompozíciót túltolnak kontrasztban, színben, meg hatásvadász effektekkel. Az eredmény egy festményszerű, gobelin hatású giccs, mégis sokaknak tetszik.

Macropus Rufus 2017.01.08. 13:55:40

@agregory69: "Phteven! Először is, mi az, hogy "fos minőség"? A you tube videók minősége állítható (persze feltöltéstől függően), van 4K-s tartalom is."
akkor nézzél meg egy BL filmet lemezről. Vágni fogod a különbséget. A youtube minősége szar, még akkor is ha 720p vagy 1080p esetleg 4k a kép. A képpontszám nem minden.
Számítógépen még el megy a minősége. Még egy 50"-os tévén is. De én speciel a filmeket 200"-on nézem és itt már a fullhd is határeset. A youtube 720p meg 1080p filmei meg siralmasan szarok.

Macropus Rufus 2017.01.08. 14:08:23

@malkolmcole: 5 év múlva 100 megás lesz, ami már jó 50 gb-os 4K filmek rutinszerű töltögetésére."
akkor az nem lesz valami jó minőség 4k film. Egy BL film olyan 25-30GB. Ha azonos tömörítési aránnyíal dolgozunk akkor egy 4k film legalább 100-120GB. Ha jobban tömörítik akkor lehet kevesebb is, de ez meg a minőség rovására fog menni. (lásd youtube fhd v. 4k filmeit)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2017.01.08. 14:35:48

@Macropus Rufus: en arra nem fogadnek, hogy kevesebb adattal reprezentalt video rosszabb minosegu lesz. pl:
- mpeg-2: kozel 8mbps
- h.264: kb 4 mbps
- hevc: kb 2.5 mbps
azonos minosegben (40 db)
www.extremetech.com/computing/162027-h-265-benchmarked-does-the-next-generation-video-codec-live-up-to-expectations

Kinca68 2017.01.08. 14:50:37

@Amator: Elfogadom. Informatikusként lehet, hogy tényleg vonalasabban közelítem meg a műszaki dolgokat - fenntartva azok helyességét -, Te pedig a széles körnek emészthetőbb "ökölszabályt" publikálsz. "Kockául": tapasztalati képlet, vagy empirikus megközelítés. :) Szerintem ebben ennyi volt, szép napot. :)

agregory69 2017.01.08. 15:00:25

@Macropus Rufus: Hohó! ne tévedjünk el!
Először is, én azt mondtam, hogy nem minden you tube videó fos minőségű! Természetes, hogy a BD film jobb, de pl a Netflix 1080-2160p-s sorozatai nagyon szépek, nekem nem kell több, 55"-os tv-m van. Te egy más kategória vagy. 200", LOL! HD projectorod van?:P
Itt arról van szó, hogy Erzsi néni, vagy Pista bácsi lemegy tv-t venni, vegyen -e smart tv-t? Ha nincs internetelérése, akkor persze minek? Ha van és valaki megmutatja, hogy használja a streaming szolgáltatásokat, akkor vegyen. Másra én (egyelőre) nem használnám a tv-t.

Who111 2017.01.08. 16:00:01

A legnagyobb baromság, amit kitaláltak az az okos TV ebben a formában. Az internet az állandó változásról szól. Hogyan jelenítsek meg egy új technikás weboldalt egy ROM-ba égetett fos böngészővel? Kitalálnak egy új video kodeket, vagy tegyük fel ott van a FLASH (Oké, tudom, hogy már lejátszott, de amikor megjelentek ezek, akkor még teljes erővel nyomult.) De mondhatnék egyéb példákat is. Vesztek a 30 ezres használt gépet, rátesztek egy mythbuntut, vagy egy windows media player editiont vagy mit... Lehet frissíteni, mindíg tudni fogja a legújabb dolgokat, rátehetsz billentyűt, egeret, külső vinyót, zsíroskenyeret. És mivel a kezelő felület nem igazán oprendszeres, ezért még a Mari néni is könnyebben megtanulja. Manapság már a 3D sem menő (sajnos, mert én szeretem, amíg nincs jobb), de ez az okosság még annál is haszontalanabb. Ha meg nem értesz a géphez, akkor vegyél egy konzolt a gyereknek aztán azon is lehet böngészni meg a te csövedet nézni (youtube), sőt a FB meg a Skype is elérhető róla. (És ha jót akartok, akkor inkább kicsit több meló, de mindent kábelezni! Wi-Fi maradjon meg a tabletnek meg a mobilnak. És gigabites switch vagy router!)
Egy TV-n annál fontosabb (ahogy a cikk is említi) a sok HDMI és USB. Nekem 3 HDMI van és sokszor kevés (házimozi, X-Box, Mediaplayer), ha jön egy vendég készülék (videokamera).
Anyósomnak vettünk egy Samu okosat (egy háztartás velünk), marhára nem használja, főleg, hogy az asztali mediaplayer DLNA -jára nem hajlandó csatlakozni (nem is látja, a Realtek renderert), minden egyéb látja a belső hálón. Pedig arra vettem, hogy filmeket tudjon nézni a NAS -ról, mivel az internetet reménytelen megtanítani neki.

Kinca68 2017.01.08. 16:06:58

@Who111: Sok butaságot írsz, szörnyű stílusban, de el kell ismerni, vannak igazságok is a hozzászólásodban. Nagy számok törvénye...

Void Bunkoid 2017.01.08. 16:18:06

@Amator: a fényképezésnél amúgy még mindig az analóg a csúcs :) legalábbis még nagyon-nagyon sok idő fog eltelni, mire _felbontás_ terén a mindenféle érzékelőlapkák akár csak három nagyságrendnyire is megközelítik a filmeket - ugye az analóg fényképezőgépekben kémiai elven működik a dolog, és igazából 1 "pixel" = 1 molekula, ami még bőven sokmilliószoros sűrűságet jelent a CMOS-érzékelők pixelméreteihez képest...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.01.08. 16:37:42

Jajj, de jó, hogy nem csak én látom így.Nem tom, nekem eszem ágában sincs a tévén böngészni, távirányítóval honlapcímet szerencsétlenkedni, meg még víruskergetőt is telepíteni, hogy a köcsög ransomware ne rabolja el a készüléket...A tév legyen egy nagy, de alapvetően buta megjelenítő, majd én kpacsolok hozzá notebookot, telefont, akármit, ha nagyon okosítani akarom.

plusz 3657465 parasztlájk...

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2017.01.08. 17:04:08

@Void Bunkoid: hat errol nem eppen ez az altalanos velemeny. meg a batrak is csak parszaz megapixeles erzekelovel egyenlore becslik az analog film reszletgazdagsagat (filmformatumtol fuggoen), szo nincs tobb nagysagrendes kulonbsegrol. pl egy nyilvanvaloan analog irant elfogult fotos szamolgatasa:
"A digital camera would have to be 156 megapixels to give you the same kind of detail as 35mm film. "
istillshootfilm.org/post/114131916747/the-real-resolution-of-film-vs-digital
masreszt arrol hallottal-e, hogy utolag tesznek film grain-t a nagyfelbontasu digitalis felvetelekre, mert tul tiszta a kep? a szemcsezettseget gondolom nem tekintjuk hasznos reszletnek.

Macropus Rufus 2017.01.08. 17:04:15

@agregory69: igen, egy hd projektorral nézek filmeket 200"-os méretben. 7.5m-ről :) De igazad van, én egy speciális réteg vagyok. Az átlagos tv/film néző többnyire tévét néz. A tévézésre én is tévét használok, csak a filmekre van a projektor. ;)

Macropus Rufus 2017.01.08. 17:05:36

@droid_: azt írtam, hogy azonos tömörítés mellett. Egyébként szép nagy képen már látod a tömörítési "hibákat" amiket pl. egy BL lemez esetében nem.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.01.08. 17:11:51

@Amator: A 4K elterjedést én is hasonlóan látom.POnt ez az, hogy manapság a legutolsó monoszkópnak, időjárásjelentésnek is fullhd-ban kéne menni, ehhez képest meg alig van használva a technológia, télleg csak ilyen 10-15 hd adó van egy 100-as csatornacsomagban is...Miért?.Addíg, míg esetleg elterjed a 4k, addig simán megveszek majd még egy tévét...mondjuk 6-8 év múlva.

agregory69 2017.01.08. 17:20:32

@Macropus Rufus:
HD projector nekem is megfordult a fejemben. A szobámban nem tv-van (azt én nem nézek, csak filmeket, sorozatokat), egy régebbi proji van, DVD minőség :( viszont a vászon nagyon jó minőségű 270cm átlóval :), 5m-ről nézem. Lehet, most szét is nézek a tesztek között :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.01.08. 17:38:37

@Macropus Rufus: Hej, Rufus, mondjál már lécci tapasztalatokat projektorról, ha lehet kérni.Mennyit lehet vele nézni egy nap, mennyit bír a világítótest (régebben ezek voltak a projektorok rákfenéje), reklám alatt kikapcsolod-e, van-e hozzá alkatrész évek múlva is, melegedés, áramfogyasztás egy sima tv-hez képest, stb ilyesmi napi tapasztalatok érdekelnének.Kösz előre is.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2017.01.08. 17:45:54

@Macropus Rufus: pontosan, azonos "tomoritesi arannyal" (ahogy eredetileg irtad), tehat ugyanannyi atvitt adatot fenntartva ugyanannyi fimanyagra, a technika fejlodese miatt egyre jobb minoseget lehet elerni, vagy ha ugy tetszik, ugyanolyan minoseget egyre nagyobb kepmeretben. amugy mi az a bl? blue-ray?

Amator 2017.01.08. 18:23:25

@geegee: " Addíg, míg esetleg elterjed a 4k, addig simán megveszek majd még egy tévét...mondjuk 6-8 év múlva. ". Ott a pont.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2017.01.08. 19:09:07

@Void Bunkoid: ez elég nagy marhaság. Nem állítom, hogy a wiki megbízható forrás, de ők kicsit másr írnak: en.m.wikipedia.org/wiki/Digital_versus_film_photography
És akkor még ottv van az objektívek felbontóképessége, ami sokszor nem éri el még az alá tett érzékelőét sem, ha jól emlékszem.

Whitzerai 2017.01.08. 19:26:53

Őrültségeket beszélsz... A Samsungos résznél nem olvastam tovább, nincs értelme. Samsung okostévém van, 3 éves kivitel, már akkor alapból benne volt a wifi, nem tudom mit ugrálsz a külön wifistickkekkel. A telefonról tévére lökött youtube videós meglátásod több mint érdekes. Tételezzük fel a szitut: üldögélek békésen, nyugodatan, valaki küld nekem egy videót. mondjuk egy klipet. Vagy egy szépen mekomponált drónvideót. Vagy bármit. Nem a telefonom kijelzőjén gúvasztom a szemem (habár az is fullHD), ha nem feltétlenül szükséges, hanem egy gombnyomással máris a TV Fullhdján nézem. Van különbség. Innéttől már érdektelenné is válik a távirányítód... Böngészni, facebookozni úgysem tv-n fogsz, minden egyébhez elég a párosított telefonod meg az alap távirányító. Az, hogy szaggat a film ha HD-t nézel külső vinyóról, aláírom. Illetve nem. Ugyanis bármilyen érdekesen hangzik, vinyója válogatja. Van egy 1,5 terás Samsungom, gond nélkül futnak az 1080p 3D .mkv-k. Mellette egy 2 terás Maxell, annak megáll a tudománya 720p-nél. De minek is dugdosunk rá külső vinyót? Samsungéknál ott a SmartView vagy az AllShare, mindkettő tökéletesen működik. (Abba már bele sem mennék, hogy egész egyszerűen érzékeli a számítógép a wifihálózaton a TV-t, mint megjelenítőeszközt, és három kattintással ki lehet tenni a tv-re a gép kéernyőjét... De ne menjünk ennyire bele, maradjon a letöltött filmleső alkalmazás) Laptopra/Pcre/Tabletre letölt, azonos wifire fel, és csont nélkül szalad bármi. Utóbbival a TV menürendszeréből elérem a gép megosztott mappáit (legyen az a beépített vinyón vagy külsőn), tökéletesen kezeli a feliratokat, és nincs mögötte NASA szintű hálózat, egy kedves kis 6000 Ftos TPLink fostalicska van, igaz, a frekvenciájába belenyúltam, mert panelban mindenki az alapbeállított sávot használja, így eleinte valóban voltak gondok (de a sima netezéssel is). Arrébbmentem 3 sávot, és láss csodát: hibátlan a rendszer. Egy dologgal értek egyet: a hang. De ez meg nem okosságfüggő, egyszerűen majd minden modell szarul szól a gyári hangszóróival. Kell alá tenni egy (lehetőleg típusban passzoló) hangprojektort, és mehet is a szomszédok audio-inzultálása.

Void Bunkoid 2017.01.09. 07:39:44

@droid_: viszont ha egy analóg filmkockának kinagyítod egy ici-pici-pici területét, az egy szemcsés, homályos, de analóg képet ad. A digitális kép meg analóg monokróm kockákat.

Sir Gombóc 2017.01.09. 07:40:21

@Tech Teszt Elek: Hát igen. Végülis ugyanaz az élmény a telefonon megnézni egy videót a youtube-on, mint egy nagy méretű képernyőn. Ja, nem. Meg a telefonos youtube alkalmazásban is véletlenül van benne a tévére átlövés funkció. Ja, az sem. Ráadásul ha ezt használod, akkor az automatikusan indítja a tv-n az alkalmazást, és azt vezérled a telefonról. És nem kell külső billentyű sem, használhatod a telefonét. Okosan ki van ez találva.

Sir Gombóc 2017.01.09. 07:56:34

@malkolmcole: Nem is tudom. Van tapasztalatom Samsung, Lg tévékkel, de a Sony eddig mindent visz. Ééés rendszeresen van frissítés a szoftverhez.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2017.01.09. 08:56:32

@Void Bunkoid: hat ja, kinagyitva a hasznos reszletetek helyett analogon kapsz egy homalyos pacat, digitalison meg valaszthatsz, hogy pacat kapjal, kockat vagy amit akarsz. "viszont" :)

solo 2017.01.09. 09:13:37

Szerintem egy 8 éves okoskodást (vagy egy 8 éves okoskodását :) ) olvashattunk a posztban. Köszönjük emese, ez szar volt és szakmaiatlan, de mindenképpen elmaradott. (gondolom te is azok közé tartozol,akik az n'core-on a 3D film letöltésnél kérdezgetik,hogy miért van két kép egymás mellett/ alatt, stb.. :D :D :D ) 2017 van! Jó reggelt! :D
2011 óta használom a Samsung smart-ot, k.vára élveztem mindig is, mondhati tökéletesen működik, ha az ember nem extrém (1080p 3D film wifin kerseztül) vagy felesleges (fészbúk a Tv-n) dolgokra használná.
Persze,ha nem kell ilyen funkció,meg ostoba vagy hozzá,akkor írj egy ilyen posztot nyugodtan, bár lehet,hogy a végére kissé izzadtságszagú lesz az egész! :)

gh14 2017.01.09. 09:16:59

Az egyetlen, amit rendszeresen használok a TV-men az okosfunkciók közül az a youtube. És kva jó, hogy össze lehet párosítani a számítógéppel, telefonnal, mert lényegesen meggyorsítja a keresést (az már máskérdés, hogy néha elfelejti a párosítást :) ).
Az meg már régen nem igaz, hogy minden videó szar minőségű a youtube-on. 6-7 éve ez még igaz volt akkor nem is szerettem a youtube-ot, de mára sokat fejlődöttt. Persze a gagyi telefonnal felvett viccesnek szánt videó még most is szar, de az ilyenek mondjuk pont hidegen hagynak...

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2017.01.09. 09:40:21

10 éves ASUS méedialejátszó látta a windows megosztást, fos okostv-k meg csak a szar DLNA-t, amihez nincs értelmes kiszolgáló szoftver. Mind szívás és bugos vagy behasal ha meglátja a gyűjtemény vagy csak 3 napon át gyártja le a miniatűr képeket, aztán ha van pofád bemásolni valamit újrakezdi :D jelenleg a Serviio-val küzdök ez sem üzembiztos eléggé (pl. szívsz vele mire rájössz, hogy a rejtett file-okat nem látja alapértelmezésben). Legjobb az asztali méedialejátszó, pl. mede8er.
Ami a többi okos funkciót illeti a böngészés lószar, youtube nálam tökéletes, spotify szintén lófasz mivel a connectet nem tudja sajna, a tükrözés-kirakás és társai mennek, de kb. sosem használom.

fidesz maszop dk egykutya 2017.01.09. 10:07:28

Kell az okostévé. Én 3 éve vettem egy E szériás samsungot, mert akkor még 3 HDMI járt rá, meg 2 USB. DLNA-s filmezés, sorozatozás naponta megy, youtube is, meg netflix próbaidő is ment, néha vimeo, ja és egyébként monitornak van használva. Szar lenne butatv-vel, mert a hagyományos TV műsort alig nézem.

Rézfánfütyülő fűzangyal 2017.01.09. 10:34:13

Kedves TecTech Mester: Nekem egy, a tesztelt géphez hasonló, Samsung TV-m van, melybe a gyártó egy WebOS nevű, elég primitív operációs rendszert is beépített, viszont igazi leírást sajnos nem ad hozzá, az csak menüből hívható elő, vagy a netről tölthető le. Érdemes lett volna, tesztelés előtt azt is olvasgatni.

1. Csak egy USB van, de bármilyen USB HUB-bal megsokszorozható. (Ez kb. 1-1,5 eFt), és remekül működik. Ha egy USB tápot is teszel mögéje, akár több egységet, és háttér disket is csatolhatsz hozz. Ez alkalmas a felvételre és az élő adások visszatekerésére is.

2. Az legfontosabb külső egység azonban egy közönséges, drótnélküli EGÉR! Az op. rendszer ezt roppantul intelligensen kezeli a menüfelületet, és én azóta a távirányítón többnyire csak a ki-be kapcsolót, és a hangerőt használom. Ha az USB portra egy egyesített interfészű, vagy külön klavit is raksz, akkor a böngészés sem ördöngösség.

További sok szerencsét a TV teszteléshez, azzal a mottóval, hogy végszükségben akár OLVASSUK EL A HASZNÁLATI UTASÍTÁST IS!

Nanenáné 2017.01.09. 11:16:13

@gipsykillah: Igazad van, nagy mellényúlás, de a többi igaz! (A barátnőmnél van Samsung, és az nem is ilyen intelligens, de a hétvégén nála voltam)

Serrin 2017.01.09. 11:23:23

Egy több, mint 10 éves CRT tv-t használunk és "okosításként" egy Alcor settopboxot kapott, az MKV lejátszás miatt. Mellé kábeltévé (digi analóg, mert +1 doboz nem kell) és DVD lejátszó, meg az éjszakai NFL meccsekhez VHS videó jól jön.
Ameddig a tv nem hal ki, addig marad is ez így. A környezetemben, aki laposat vett, az már nem az elsőnél tart, ráadásul nem is olcsó kategóriából, miközben nekünk ugyanaz működik sok éve.

cselaxi 2017.01.09. 13:46:02

A vita kb. erről szól: "Az én apukám magasabb, mint a tied... De nem is..." Ezek szubjektív érvek...
Mivel egy székesfehérvári TV-előállító üzemben dolgoztam (amíg meg nem szűnt), szinte az elsők között volt okos TV-m, ha akartam, ha nem q:-). Együtt "nevelődtem" az okossággal, java részét marhaságnak tartom, egy része már nélkülözhetetlennek tűnik. Szép lassan áttértem (szinte minden termékkel) a Sa..-ról és Ph..-ről LG-re. Nem csalódtam. DE EZ AZ ÉN véleményem, nem akarok meggyőzni senkit.
Nálam szétválik a teló, a TV és a PC/laptop. Mindhárom eszközt másra találták ki, az ÁTJÁRÁS viszont nálam alap, ez viszont CSAK okos TV-vel működik. Bármit bárhonnan bárhová, bármikor.
Ennyi.
süti beállítások módosítása